יום שישי, 16 בדצמבר 2016

תמיד אהבתי לעצב,עוד שהייתי ילדה.

אני כל כך זוכרת את עצמי בתור ילדה
מסדרת, מארגנת ומשפצת את חדרי כל הזמן,
צובעת את הקירות ומדביקה מדבקות.
תמיד אהבתי לעצב,
בכסף שחסכתי מעבודות הבייבי סיטר שלי כנערה
קניתי וילונות וסט תואם לחדר הרחצה אצלנו בבית.

החדר של אופק ביתי הבכורה,
עם מירן בן הזקונים לפני כחמש שנים.
שרפרפים ישנים, מיטה ששופצה.
עיצוב פנים וסטיילינג מיכל אגם אליסון.
צילום ענת חרמוני. 



אהבתי את תחום הלבשת הבית עוד לפני שהכרתי אותו,
כמובן שבשנות השמונים לא ידעתי שיש תחום כזה
ושאעסוק בו.
כנראה בשל כך אני כל כך אוהבת להלביש חדרי ילדים,
לשתף אותם בתהליך ולראות את השמחה שלהם מהשינויים.

ובאותה מיטה כמה שנים אחרי,
גוני וקייטי החתולה שלנו,
תמיד גדלתי עם בעלי חיים וכך גם בן זוגי ולכן
טבעי לנו שגם ילדנו יחיו כך.

אופק ופני.

חדרי ילדים אלו החדרים שהכי קל לעשות בהם שינוי,
ושינויים קטנים הופכים את החדר מהר מאוד ל"מולבש".
אחד הפריטים שאני אוהבת לשדרג איתו את חדר הילדים הוא שטיח.
ישנם מגוון רחב של שטיחים ואשתף במספר דוגמאות מפרויקטים 
שהלבשתי בשנים האחרונות.

חדר ילדים, סטיילינג מיכל אגם אליסון.
מתוך פרויקט של האדריכלים ערן בינדרמן ורמה דותן.
צילום עודד סמדר.

אני אישית אוהבת לשים מספר פריטים שאפשר להוריד אותם בקלות עם ההתפתחות של הילדים.
לדוגמא דיגלונים, תמונות שניתן להדביק עם וושי טייפ וכו'.
השינוי אצל ילדים הוא מאוד מהיר, עליה לכיתה א', שינוי העדפות בגוונים ועוד.
ההשקעה הגדולה צריכה להיות במעטפת ובפריטים שלא נחליף כל יום, כגון ארון.

חדר ילדים, סטיילינג מיכל אגם אליסון.
מתוך פרויקט של האדריכלים ערן בינדרמן ורמה דותן
צילום עודד סמדר.

חלק מהפריטים הם מחנות האהובה עלי- tweelingen ומהמותג- ינוקא.

סטיילינג מיכל אגם אליסון
פירטי עיצוב טווילינגן.
מתוך פרויקט של האדריכל ערן בינדרמן
לכתבה המלאה בווינט כנסו לכאן.
סטיילינג מיכל אגם אליסון
פירטי עיצוב טווילינגן.
מתוך פרויקט של האדריכל ערן בינדרמן 
לכתבה המלאה בווינט כנסו לכאן.

אפשרות נוספת היא לרכוש פריטים מאיקאה ולשלב אותם בחדרי הילדים.
היתרון באיקאה הוא שיש מגוון פריטים ואפשר לשלב אותם עם פריטים מעוצבים מחברות אחרות
וליצור עניין בעלויות לא גבוהות יחסית.

מטבח מאיקאה ובבושקות שהיו בחדר של הילדה ומשמשות
למשחק ואלמנט עיצובי.
עיצוב פנים וסטיילינג מיכל אגם אליסון.
צילום ענבל כבירי.


עיצוב פנים וסטיילינג מיכל אגם אליסון.
צילום ענבל כבירי.

בחדר פה לדוגמא שילבתי פריטים של איקאה אך ישנן בובות יחודיות שיוצרו ע"י נשות קיבוץ שריד שיצאו לפנסיה 
ועובדות בבובתיק ומייצרות דברים נפלאים מעבודות יד. 

בובות בעבודות יש מהבובתיק- קיבוץ שריד
מתוך פרויקט עיצוב פנים שלי.
צילום ענבל כבירי.
קולאז מתוך פרויקט עיצוב פנים שלי
לכתבה המלאה כנסו לכאן 
אני אישית אוהבת לא להוסיף צבעים רבים באלמנטים גדולים בחדרי ילדים משום שגם כך יש 
הרבה משחקים, בבובות וחפצים שיוצרים עניין וצבע.

אני אוהבת לבצע הוספת גוונים בווילונות למשל שאפשר לשנות במידת הצורך.
(הווילון הורוד לדוגמה מאיקאה ולכן העלויות לא גבוהות).
במידה  הווילון יוקרתי יותר, ממליצה לשלב גוונים נטרלים יחסית.

סטיילינג מיכל אגם אליסון.
שילוב יצירות של הילדה בבית ברישפון.
אלמנטים עיצובים אישיים של הנערה.
בחדרי ילדים אני אוהבת לשלב יצירות של הילדים שמתגוררים בחדר, גם מפרגן להם
ומוסיף עניין וייחודיות.
פריטים נוספים שקלים לעיצוב ומשדרגים את הקירות וכשנמאס אפשר להחליפם הם מדבקות קיר.
פה בצילום אלו מדבקות קיר של החברה Tayo חברה נהדרת עם אלמנטים עיצובים יפים.

תאורה סוהו והכוכב המוכר מאיקאה שמשתלב עם מדבקות הכוכבים.
יצירות של הילד המתגורר בחדר.
עיצוב פנים וסטיילינג מיכל אגם.
צילום ענבל כבירי.
גם בחדרים של הילדים שלי יש שינוים כל הזמן,
הכי ריגש אותי לראות שאופק הבת הגדולה צירה ציור לאחותה גוני.
מבטיחה לכם פוסט על חדרים של מתבגרים ואראה לכם את השינויים
שהחדרים עברו עם השנים.
אשמח לקרוא מה אהבתם ומה לקחתם אתכם מהפוסט.
ניתן להזמין אותי לייעוץ יומי ולקבל טיפים והמלצות נוספות לחדרו של ילדיכם.

שלכם מיכל.






14 תגובות:

  1. מיכל, אני אוהבת את הזרימה שקיימת אצלך בין ילדותך, אהבותייך, אהבת בעלי החיים ועוד לתפיסתך העיצובית כאשת מקצוע. מפעל בובתיק הוא דבר נהדר. אני אוהבת במיוחד גם את ההדגשה שלך על שילוב עבודות של הילדים. אני מתה עליהן.

    השבמחק
  2. תודה רבה לך זיוה, מאוד משמח אותי לקרוא אותך ושמחה שאהבת, את כל כך צודקת הבובתיק הוא מקום נפלא שמעורר הרבה מחשבות והשראות להמשך הדרך, בליבי מקוה שישאר גם שאתבגר (: אכתוב על הבובתיק בהרחבה בפוסט נפרד, חשיבותו רבה, אני מאוד מתרגשת שאנימצליחה להעביר אליך את החיבור שלי לעיצוב הבית והאהבה הגדולה שלי לבעלי חיים.

    השבמחק
  3. מקסים, החיבור בין הילדות שלך לבין מקצועך היום

    השבמחק
  4. תודה רבה לך נתלי(; שמחה שאהבת

    השבמחק
  5. כמו תמיד , מתחברת ומזדהה עם מה שכתבת. זוכרת היטב איך הייתי מסדרת את החדר שלי מגיל צעיר מאוד והופכת אותו לממלכה שלי. מקשטת ומבקשת ליום ההולדת מתנות כמו כיסוי מיטה....רק מי שנולד עם האהבה הזו לאסתטיקה ועיצוב מבין כמה זה טבוע עמוק בהוויה שלנו!

    השבמחק
  6. שיר יקרה אי אפשר היה לפספס את הילדה הזו שבך, שמחה שבחרת ללכת עם הלב ולהגשים את החלומות שלך, שמחתי לקרוא, פעם עוד נראה תמונות ביחד(: גם לי יש כיסוי מיטה כזה שעד היום שומרת עליו והוא יפה ביותר

    השבמחק
  7. מיכלי יקרה,
    ללא ספק עולם הילדים קרוב אליי מאוד גם כי אני משוגעת על ילדים (יש בי תדר ילדים מובנה :) וההתמחות שלי בשנקר בעיצוב אופנה היתה בבגדי ילדים.
    את מדברת בבלוג שלך על חושים וכמעצבת אופנה, אחד הדברים שהכי הקפדתי בעיצובים שלי כשעבדתי כמעצבת בגדי ילדים זה שיהיה לילדים נוח.
    בלי תוויות מעצבנות, בלי תפרים מגרדים, בלי בדים שירגישו על הגוף חמים מדי או קרים מדי..כשהייתי מעצבת עוד בשלב הציור תמיד דמיינתי אותי לובשת את זה וכך ידעתי מה כן ומה לא. מה ירגיש להם טוב ומה לא. ממש הייתי מדמיינת את זה על הגוף שלי.
    אני מקישה את זה לפוסט שלך מאותו היבט. חדר ילדים בעיני מעבר להיותו יפה חייב להיות נוח ונעים לילד שמתגורר בו. הכי שאפשר.
    החומרים שמשלבים בו במיוחד הטקסטלים שבהם מצעים, שטיחים וילונות, כריות...הצבעים שהעין רואה, הזמינות הנוחה של המשחקים, מקומות האיחסון...חומרים ידידותיים.
    כל כך הרבה דברים שצריך לחשוב עליהם.
    מאמינה כמוך שחדר ילדים צריך להיות מקום בר שינוי. לשלב דברים שנותנים מכלול של אווירה נעימה ומחבקת במחיר שפוי כשבעוד כמה זמן כשהילד/ה יגדל/ה אפשר יהיה בקלות לשנות וליצור מראה אחר בהתאם לגיל.
    כמו תמיד אני אוהבת את התמונות שלך והכתיבה הזורמת והאישית שבאות ממקום כל כך נעים. של עכשיו ושל כאן. בלי מדי להתחכם. פשטות טהורה ואמיתית של חיים.
    הכי יפה הכי שלך. כבר מתחילה לזהות את "הקול" שלך. וזה סימן שאת שמקום הכי נכון שיש.

    השבמחק
  8. כמה חוכמה יש בתגובה שלך תמרי, זכיתי ! כי נתת לי כל כך הרבה חומר להשראה וכתיבה וחיבור לפוסט הבא של חדרי נוער מתבגרים וגם הזכרת לי שעדין לא כתבתי על חוש המישוש בהסתכלות שלי עליו, כמה נכון להסתכל על בגד כפי שאתה רוצה להרגיש בתוכו, כך גם לגבי חדרי ילדים ובכלל . ביימים אלו יושבת עם ביתי הבחורה ומנסות להבין מדוע היא צריכה שינוי בחדרה ומה מפריע לה, אתמול שינינו את מיקום המיטה (לתכנון המקורי) חדר ילדים כמו הילדים בהתפתחות מתמדת . גם מבוגרים אך אצל ילדים זה מהיר יותר, תודה שאת מזהה אץ הכתיבה שלי, זאת מחמאה גדולה עבורי , מחכה לפגישתינו ....

    השבמחק
  9. מיכל, כייף לקרוא על הילדות שלה ועל מה שהוביל אותך למקצועך כיום. התלהבתי מאד משלל הטיפים והעיצובים שהצגת בפוסט הזה..לו רק הכרתי אותך לפני כך וכך שנים, כעת אני מחכה לפוסט שלך על עיצוב חדרים למתבגרים שבטוחה ואוכל לקחת ממנו הרבה רעיונות.

    השבמחק
  10. מיכל אני מבטיחה לעדכן אותך ברגע שאכתוב את הפוסט הבא, גם שנפגש תראי חלק בעצמך אך עדין מבטיחה לרכז טיפים נוספים, גם מהפוסט הזה אפשר לקחת רעיונות כללים כמו הטיפ של עומס בגוונים, גם אצל נוער לא כדאי להעמיס בצבעים כי יש להם עומס ויזואלי במדיה של היום גם ככה. תודה לך על התגובה ושמחה שהתחברת לילדות שלי (:

    השבמחק
  11. מזה הילדים האלה????? גם אני נורא אוהבת לעצב חדרי ילדים... יש בזה משהו אחר. בלב.

    השבמחק
  12. (: תודה רבה לך, הצחקת אותי, מסכימה איתך יש משהו אחר בלעצב חדרי ילדים, כנראה בגלל הילד שבנו שמתחברים אליו ... כיף לפגוש אותך פה בבלוג

    השבמחק
  13. מיכל יקירה,
    כיף לקרוא ולקבל הצצה לעולמך האישי (:
    תודה רבה על הפרגון! שמחתי לקחת חלק בעיצוב חלק מהפרוייקטים המקסימים שלך!

    השבמחק
  14. תודה רבה לך, שמחה שנהנת והכי כיף שיתופי פעולה מוצלחים, תמשיכי בעשיה

    השבמחק